Παγκοσμιοποίηση-Εκπαίδευση και Σχολική Ηγεσία
Περίληψη
ργηθήκαν και δημιουργούνται σταδιακά εξ’ αυτού επέδρασαν σημαντικά σε έναν από τους βασικούς τομείς του ανθρώπινου βίου, την παιδεία, εκτός των άλλων τομέων, όπως είναι η οικονομία και το εμπόριο, κυρίως στον αναπτυγμένο δυτικό κόσμο, αλλά και στις υπόλοιπες ανθρώπινες κοινωνίες του πλανήτη. Είναι διάχυτος ο προβληματισμός στις μέρες μας γύρω από τη νέα κοινωνική πραγματικότητα που συντίθεται σταδιακά στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, προξενώντας βαθιά αναδόμηση των παραδοσιακών αρχών και αξιών του κοινωνικού συνόλου. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται η κατάσταση που δημιουργείται από την επιβολή των νέων συνθηκών διαβίωσης της παγκοσμιοποιημένης ανθρωπότητας στις νέες βάσεις της ομογενοποιημένης πολιτισμικής και θρησκευτικής πραγματικότητας και των πολυφυλετικών, πολυπολιτισμικών και πολυθρησκευτικών κοινοτήτων. Στη δεύτερη ενότητα, ακολουθεί η αναφορά στην επίδραση της Παγκοσμιοποίησης στην εκπαίδευση και στην εργαλειοποίηση της δεύτερης ως μοχλός υπηρεσίας στις επιταγές της πρώτης. Στην τρίτη ενότητα, γίνεται αναφορά στη σχεσιοποίηση της Παγκοσμιοποίησης με τη σχολική ηγεσία. Η μετακίνηση του κέντρου βάρους της προσφερόμενης αγωγής από τον παιδαγωγικό-μορφωτικό στον καθαρά εκπαιδευτικό για την εξυπηρέτηση των απαιτήσεων της Παγκοσμιοποίησης, ασκεί σημαντική επίδραση και στον ρόλο του σχολικού ηγέτη. Στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες που δημιουργούνται η ευθύνη του είναι αυξημένη για την ικανοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτισμικών αναγκών της Νέας Εποχής. Τέλος, ακολουθεί η παράθεση των συμπερασμάτων.

Αυτό το έργο έχει άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.