Tο διαφημιστικό μήνυμα στο περιβάλλον του διαδικτύου. Η προβληματική της αξιοποίησής του στη διαδικτυακή ποιμαντική της Εκκλησίας.

  • Αθανάσιος Β. Κολιοφούτης

Περίληψη

H εισήγησή μας αποσκοπεί στη διερεύνηση της δυνατότητας που διαθέτει η ποιμαίνουσα Εκκλησία να εντάξει και να αξιοποιήσει το εργαλείο της διαδικτυακής διαφήμισης στη διαδικτυακή της ποιμαντική. Η διαδικτυακή διαφήμιση αναδεικνύεται, με αργά αλλά σταθερά βήματα, σε κυρίαρχο διαφημιστικό μέσο, το οποίο, χάρη στα νέα πλεονεκτήματα που παρέχει, ξεπροβάλλει ως αξιόπιστο, ανερχόμενο και υπέρτερο εργαλείο των παραδοσιακών μέσων διαφήμισης. Το κυρίαρχο ερώτημα που τίθεται  για τους σύγχρονους ποιμένες συνοψίζεται ως εξής: «Πώς μπορεί η ποιμαίνουσα Εκκλησία να αξιοποιήσει το διαδικτυακό μήνυμα στην διαδικτυακή ποιμαντική της, στην προοπτική της προσπάθειας που καταβάλλει  να επικοινωνήσει το άγγελμα της σωτηρίας στον άνθρωπο της σύγχρονης εποχής»; Θέτουμε επί τάπητος τα είδη της διαδικτυακής διαφήμισης, τα αξιολογούμε με κριτήριο την επίτευξη της πληροφοριακής αποστολής τους και επιχειρούμε να τοποθετηθούμε επί της αξιοποίησής τους εκ μέρους της ποιμαίνουσας Εκκλησίας. Τονίζεται ιδιαίτερα, η προσαρμοστικότητα της χριστιανικής ηθικής, η οποία έχει καθολικό χαρακτήρα και προσλαμβάνει, όλα τα καλά στοιχεία που βρίσκει στις παραδόσεις των ανθρώπων.

 

[1] Η συγκεκριμένη ανακοίνωση έγινε στο 2ο Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακών Μέσων και Ορθόδοξης Ποιμαντικής, 18-21 Ιουνίου 2018, Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, Κολυμπάρι.

Δημοσιεύτηκε
2020-07-31